در مورد فواید کره بادام زمینی می‌دانید؟

محبوب‌ترین خوراکی دنیا، به‌ویژه در آمریکا بدل شده است. کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و بسیار لذیذ است. کره بادام زمینی را می‌توانید به شکل‌های مختلف مصرف کنید. وجود میزان زیاد چربی‌های غیراشباعِ تک‌ زنجیره و مواد مغذی دیگر، کره بادام زمینی را به یکی از خوراکی ها و میان وعده های مناسب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. در این مقاله شما را با فواید کره بادام زمینی آشنا می‌کنیم.

در مورد فواید کره بادام زمینی می‌دانید؟

 محبوب‌ترین خوراکی دنیا، به‌ویژه در آمریکا بدل شده است. کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و بسیار لذیذ است. کره بادام زمینی را می‌توانید به شکل‌های مختلف مصرف کنید. وجود میزان زیاد چربی‌های غیراشباعِ تک‌ زنجیره و مواد مغذی دیگر، کره بادام زمینی را به یکی از خوراکی ها و میان وعده های مناسب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. در این مقاله شما را با فواید کره بادام زمینی آشنا می‌کنیم.

کاهش خطر مرگ با کره بادام زمینی

مصرف روزانه‌ی آجیل خطر مرگ را کاهش می‌دهد، زیرا وجود مقادیر بالای مواد مغذی در آجیل‌ها سبب افزایش سلامتی و حفاظت از بدن می‌شود.

جنیفر مک‌ دنیل (Jennifer McDaniel) می‌گوید: «آجیل‌ها دارای اسیدهای چربِ غیراشباع (تک و چند زنجیره) و غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و موادی مغذی مانند پتاسیم دارند که به حفظ فشار خون کمک می‌کند، همچنین غنی از فیبر و دارای فیسترول هستند که برای سلامت قلب بسیار مفید است. اسیدهای چربِ غیراشباع (تک و چند زنجیره) با کاهش میزان کلسترول بد (LDL) و سطح تری‌گلیسرید، موجب کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سندرم مرتبط با سوخت‌و‌ساز می‌شود.
کاهش خطر ابتلا به دیابت
مصرف کره بادام زمینی می‌تواند خطر پیشرفت دیابت را کاهش دهد. براساس مطالعه‌ای که توسط جکوبسون (Jacobson) در مجله‌ی انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، مصرف ۳۱ گرم آجیل یا کره بادام زمینی (در حدود ۲ قاشق غذاخوری)، حداقل ۵ روز در هفته می‌تواند خطر گسترش دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.
تقویت انرژی
پروتئین، فیبر و اسیدهای چربِ موجود در کره بادام زمینی کمک می‌کنند تا انرژی لازم را از شروع روز تا نیمه‌ی شب حفظ کنید. همچنین در پایدار نگه داشتن قند خون مؤثرند و از افت ناگهانی آن جلوگیری می‌کنند.

کاهش وزن با کره بادام زمینی

اگر می‌خواهید یک رژیم کم کالری بگیرید، مصرف آجیل می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کره بادام زمینی،‌ پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد و این مقدار در دو قاشق غذاخوری چیزی در حدود ۸ گرم است. همچنین به دلیل داشتن چربی و فیبر بالا می‌تواند به‌ عنوان میان‌وعده، برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. درنتیجه میزان کالری دریافتی درطول روز کاهش پیدا می‌کند. مصرف ۲۰۰ کالری از کره بادام زمینی در مقایسه با مصرف ۲۰۰ کالری نان پرتزل ‌(pretzels)، بیشتر قادر به سیر نگه داشتن شماست.

براساس مطالعاتی که در نشریه‌ی بین‌المللی «چاقی و اختلالات سوخت‌وساز مرتبط با آن» منتشر شده است، بادام زمینی می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. براساس این تحقیق زمانی که افراد به‌طور روزانه ۵۰۰ کالری کره بادام زمینی را به مدت ۱۹ هفته مصرف می‌کنند، میزان سوخت‌و‌ساز آنها تا ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش وزن با کره بادام زمینی

اگر به‌دنبال یک رژیم چاقی سریع هستید، به شما مصرف کره بادام زمینی را پیشنهاد می‌کنیم. مک‌ دنیل می‌گوید: «خواص موجود در کره‌ی آجیل‌ها درصورتی که با مواد دیگری مانند نان سفید یا کراکر و ژله یا شکلات مصرف شوند از بین می‌رود. همچنین کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده دارای مواد افزودنی ناسالم و مقدار زیادی نمک است.

چربی کاهش یافته‌ی کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده معمولا قند را بالا می‌برد. همچنین از مصرف کره بادام زمینی که در فهرست ترکیبات آن از روغن هیدروژنه (چربی ترانس) استفاده شده است خودداری کنید، زیرا سبب گرفتگی عروق می‌شود. معمولا این نوع از کره‌ی آجیل‌ها به‌ دلیل کالری بالا، به افرادی که می‌خواهند وزن خود را بالا ببرند توصیه می‌شود. این مواد در هر قاشق غذاخوری ۱۰۰ کالری انرژی دارند و نمی‌توان مقدار زیادی از آنها را مصرف کرد. همچنین کره بادام زمینی دارای شکر اضافی است تا طعم بهتری داشته باشد. ترکیب قند و چربی، ذخیره‌سازی چربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حفظ سلامت ماهیچه و اعصاب

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که عملکرد بیش‌ از ۳۰۰ فعالیت بیوشیمیایی بدن را تقویت می‌کند. کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است و این میزان در حدود ۱۲ درصد از منیزیمِ موردنیاز بدن در هر وعده‌ی مصرفی است. این موضوع به این معناست که کره بادام زمینی می‌تواند به تنظیم دمای بدن، سم زدایی بدن، تولید انرژی، استحکام استخوان و دندان و حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک کند.

افزایش بهره‌ی هوشی

مطالعات نشان می‌دهند که چربیِ غیراشباعِ تک‌ زنجیره که در غذاهایی مانند آجیل یا روغن زیتون وجود دارد، به حفظ سلامت و عملکرد مغز کمک می‌کند. ویژگی آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آجیل به کاهش استرس (یا آسیب اکسیدانی) مغز کمک می‌کند.

 تأثیر بر دستگاه تولید مثل

بعضی از کشاورزان از آفت‌کش‌های قوی برای سم‌پاشی محصولات‌شان‌ استفاده می‌کنند. مشکل این‌ است که بادام زمینی پوسته‌ی بسیار نازکی دارد و مواد شیمیایی به‌راحتی به آن نفوذ می‌کنند. مواجهه با آفت‌کش‌ها سبب نقص‌های هنگام تولد و اختلالات باروری در مردان می‌شود. برای پیشگیری از نقص‌های هنگام تولد و اختلالات باروری در مردان، از محصولات ارگانیک استفاده کنید.

مبارزه با مواد سمی و حفظ سلامت استخوان

چربی‌های غیر اشباعِ تک و چند زنجیره‌ی بادام زمینی به جذب ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین ای (E) و ویتامین کا (K) کمک می‌کنند. ویتامین E از بدن دربرابر مواد سمی همچون آلاینده‌های موجود در هوا محافظت می‌کند و در تسکین سندرم پیش‌ از قاعدگی مؤثر است. همچنین با اختلالات چشمی مانند آب مرواید (کاتاراکت)، بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و دیابت مبارزه می‌کند. ویتامین K برای انعقاد طبیعی خون ضروری است و به انتقال کلسیم در بدن کمک می‌کند که برای سلامت استخوان مفید است.


ارسال به دوستان از طریق
مطلب مفيد بود؟


927 | 1396/11/25 | موضوعات روبرو را هم دنبال کنید : دستگاه تولید مثل خطر مرگ کره بادام زمینی بهره هوشی

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت (از سراسر کشور بدون گرفتن پیش شماره) با شماره تلفن 9099071353 تماس بگیرید
ساختمان پزشکان