20 عادت درست غذائی در فصل بهار- قسمت دوم

برای شیوه تغذیه در شروع سال جدید، با خود عهدهایی ببندیم.

20 عادت درست غذائی در فصل بهار- قسمت دوم

لطفا ابتدای مطلب را در20 عادت درست غذائی در فصل بهار- قسمت اول بخوانید

نمکدان‌ها را در ویترین بگذاریم
نمک به خاطر بالا بردن فشارخون و افزایش احتمال ایجاد بیماری‌های مزمن باید تا حد ممکن محدود شود.
می‌توانیم عادت کنیم که به خیار نمک نزنیم و غذای سفره را کم‌نمک بخوریم.
استفاده از آبلیمو و چاشنی‌های مفید دیگر در این زمینه به ما کمک می‌کند.
گوجه‌فرنگی خور باشیم
گوجه‌فرنگی ضمن این‌که خواص بسیاری از میوه‌ها را در خود جا داده، کالری کمی نیز دارد.
گنجاندن آن حتی در هر سه وعده غذایی مفید است چون سبب افزایش جذب آهن از غذاهای گیاهی می‌شود.
با کالباس و سوسیس سرسنگین باشیم
کالباس و سوسیس حاوی مواد افزودنی به ویژه ترکیبات نیترات هستند که در بدن تبدیل به ماده سرطان‌زای نیتروزآمین می‌شوند.
سعی کنیم از آنها به ندرت استفاده کنیم.
ماهی بخوریم
اگر شب عید سبزی پلو با ماهی دارید نوش‌جان‌تان، ولی ماهی را نباید سالی یک بار خورد باید هفته‌ای یک تا دو بار در برنامه غذایی‌مان بگنجانیم.
ماهی‌های سرشار از پروتئین در کنار چربی‌های مفید، ید و حتی کلسیم به خاطر استخوان‌های ریزی هستند که حین طبخ ذوب می‌شوند.
دیر شام نخوریم
فاصله بین شام تا هنگام خواب بهتر است نزدیک به دو ساعت باشد.
این توصیه نه بخاطر آن است که خیال کنیم ناهار چاق می‌کند و شام چاق نمی‌کند.
این توصیه برای آن است که خواب راحت و آسوده‌ای داشته باشیم.
شیرینی‌های کوچک بخریم
در ایام نوروز خوردن شیرینی زیاد، می‌تواند سلامتی ما را به خطر بیندازد.
هرچه شیرینی‌ها کوچک‌تر باشند طبیعتاً ضرر آنها نیز کمتر است.
اصولاً شیرینی‌های بزرگ در پذیرایی نباید جایگاهی داشته باشند.
غذایمان را خوب بجویم
جویدن غذا سبب می‌شود که هم از مزه غذا لذت بیشتری ببریم هم با غذایی کمتر، احساس سیری بیشتری داشته باشیم و هم اینکه لثه‌ها و دندان‌هایمان سالم‌تر باشند.
از ماست کم‌چرب غافل نشویم
ماست می‌تواند علاوه بر تأمین کلسیم، پروتئین و برخی ویتامین‌ها به بهبود شرایط میکروبی معده و روده کمک کند.
ماست گاهی از شیر هم برای بدن مفیدتر است.
با نوشابه‌ها قهر کنیم
گرچه آغاز سال، زمان آشتی ما است، اما بهتر است با مزاحمان سلامتی‌مان قهر کنیم.
نوشابه‌های گاز‌دارو به دلیل داشتن قند زیاد، ممانعت در جذب کلسیم و وابستگی که ایجاد می‌کنند زیان‌آورند و مزاحم.
زیاد تعارف نکنیم و تعارف نشویم
در پذیرایی‌ها به میهمانان خود اصرار زیاد به خوردن نکنید.
خودتان هم مغلوب، مقهور و تسلیم میزبان نشوید و به شدت در برابر خوردنی‌های مضر از خودتان دفاع کنید!

منبع: برترین ها

طب سنتی در مورد تغذیه فصل بهار چه می گوید؟


ارسال به دوستان از طریق

167 | 1396/01/01 | موضوعات روبرو را هم دنبال کنید : تغذیه سالم

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت (از سراسر کشور بدون گرفتن پیش شماره) با شماره تلفن 9099071353 تماس بگیرید
جدیدترین های امروز
ساختمان پزشکان
;