آیا عصاره چای سبز می تواند باعث مسمومیت کبدی شود؟

بررسی های اخیر توسط محققان DILIN نشان می دهد که میزان بروز مسمومیت های کبدی از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون بیش از دو برابر شده است. استروئیدهای آنابولیک و عصاره چای سبز متداول ترین عامل مسمومیت کبدی بودند

آیا عصاره چای سبز می تواند باعث مسمومیت کبدی شود؟

محققان داده های مربوط به پایگاه داده DILIN (شبکه آسیب کبدی ناشی از دارو) را مورد بررسی قرار دادند. در حالی که DILIN آسیب های شدید کبدی ناشی از هر نوع دارو را ثبت و پیگیری می کند، اما محققان در این مطالعه صرفا بر موارد ناشی از مکمل های رژیمی و گیاهی تمرکز کردند. محققان دریافتند در حال حاضر ۲۰ درصد از موارد مسمومیت کبدی ناشی از مصرف این محصولات است که عمدتاً مکمل های غذایی چند مولفه ای عنوان می شوند. همچنین آنها دریافتند استروئیدهای آنابولیک و عصاره چای سبز متداول ترین عامل مسمومیت کبدی بودند.

دکتر ویکتور ناوارو، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی انیشتین پنسیلوانیا، در این باره می گوید: اقدامات بیشتری برای شناسایی عوامل مضر احتمالی موجود در مکمل های گیاهی و رژیمی و پیشگیری یا کنترل بیشتر آنها نیاز است.

تحقیق دیگری هم نشان داده است که آسیب های کبدی ناشی از مصرف مکمل ها در حال افزایش است. بررسی های اخیر توسط محققان DILIN نشان می دهد که میزان بروز آسیب های کبدی از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون بیش از دو برابر شده است. محققان با سند و مدرک نشان داده اند که چگونه برخی مکمل ها به کبد آسیب می رسانند.

استروئید موجب آسیب کوتاه مدت به کبد می شود و توانایی این عضو در تولید صفرا را متوقف می کند. از سوی دیگر عصاره چای سبز و سایر محصولات غالباً موجب بروز التهاب حاد کبد (هپاتیت) می شود. طبق برآوردها مسمومیت کبدی ناشی از دارو مسئول ۱۰ درصد از تمامی موارد ابتلا به نمونه های حاد هپاتیت در سال است.

منبع: سیمرغ

خطر استفاده بیش از اندازه از چای سبز


ارسال به دوستان از طریق

373 | 1395/07/24 | موضوعات روبرو را هم دنبال کنید : عصاره چای سبز چای سبز

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت (از سراسر کشور بدون گرفتن پیش شماره) با شماره تلفن 9099071353 تماس بگیرید
جدیدترین های امروز
ساختمان پزشکان
;