راه های جالب برای غلبه بر تنبلی بعد از عید!(1)

فصل بهار و بعد از تعطیلات نوروز که می‌شود، بازگشت به کار برای بسیاری از کارمندان و مدیران دشوار است.

راه های جالب برای غلبه بر تنبلی بعد از عید!(1)

حقیقت این است که انسان‌ها خیلی زود به شرایط خو می‌گیرند و بعد از طی کردن بازه‌ای آرام در تعطیلات، با استرس ناشی از بازگشت به سرکار مواجه می‌شوند و حتی پس از بازگشت با بی‌انگیزگی و افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند.

 بی‌شک ویژگی‌های شخصیتی کارمند و نحوه برنامه‌ریزی مدیر در این مورد بی‌تاثیر نیست، اما در این گزارش سعی شده نکاتی برای مدیران و کارمندان در جهت رفع کسالت سازمانی یادآوری شود تا بتوانیم راحت‌تر با این پدیده طبیعی کنار بیاییم.
کار را با ریتم بدن‌تان تطبیق دهید

 فصل بهار سعی کنید کارهای چالشی خود را زمانی انجام دهید که بدن‌تان در آماده‌ترین حالت قرار دارد.برای مثال اگر شما فردی سحرخیز هستید و صبح‌ها می‌توانید کارتان را بهتر انجام دهید، اول صبح را به کارهای بزرگ خود اختصاص دهید و چک کردن ایمیل‌ها را به زمان‌های مرده مانند وقتی چرت عصرگاهی واگذار کنید.

 اگر اول صبح خواب آلود بوده و فکر می‌کنید هرچه به ظهر نزدیک می‌شوید، آمادگی بیشتری برای برگزاری جلسات خود دارید، این کار را به آن موقع موکول کنید تا وسط جلسه به علت کسالت بهاری خواب‌تان نبرد!

جلسات را کوتاه و مفید برگزار کنید

اگر قرار است بلافاصله پس از تعطیلات جلسه‌ای برگزار کنید یا به جلسه‌ای دعوت شوید، از قبل جزییات آن را بدانید. قبل از اینکه حضور در جلسه‌ای را بپذیرید، از اهداف جلسه آگاه شده و دریابید که نیاز شرکت سازمان‌دهنده چیست؟ 

میتینگ‌ها فراتر از اینکه فضایی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات باشنــد، محفلــی برای تصمیم‌گیــری هستنــد. بنابراین برای اینکه جلسه از شکل استانداردش خارج نشده و به درازا نکشد، برای خود 15-20 دقیقه زمان تعیین کنید تا بهترین نتیجه را از آن زمان بگیرید. مسلما تعیین بازه‌ای خاص برای جلسات‌تان، هم حوصله شما را سر نمی‌برد و هم اطرافیان را.


سازماندهی ایمیل‌ها برای تسریع امور

بعد از تعطیلات سعی کنید به تسریع امور و سازماندهی ایمیل‌ها فکر کنید. نوشتن یک ایمیل کوتاه‌تر به این معناست که دریافت‌کننده تمایل بیشتری به خواندن آن دارد. با روده‌درازی نه وقت خود و نه وقت طرف مقابل را بگیرید، به کارهای‌تان اندکی شتاب دهید و تلاش کنید تنبلی و بی‌حوصلگی را از خود دور کنید.

سریع تصمیم بگیرید و جواب‌های کوتاه به پاسخ نامه‌های‌تان دهید تا در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید. حجم ایمیل ارسالی از طرف شما مهم نیست، بلکه محتوا مهم است. حقیقت امر را به شکل ساده بیان کنید و زمان خود را با پاسخ‌های پیچیده که وقت زیادی از شما می‌گیرد هدر ندهید.

از گوشی هوشمندتان دور شوید

شایــد در تعطیــلات مدام گوشی هوشمندتان دست‌تان باشد و با آن به گشت و‌گذار در دنیای جذاب نت بپردازید، اما سعی کنید در روزهای آخر تعطیلات کمی از گوشی همراه خود فاصله بگیرید تا پس از بازگشت به محل کار این عادت را کنار بگذارید. سعی کنید میل‌های کلی را به منشی خود بسپارید و فقط میل‌هایی که باید توسط خود شما جواب گیرد را پاسخ دهید.

شبکه‌های اجتماعی خود را سازماندهی کنید تا زیاد از حد با شبکه‌های اجتماعی سرگرم نشوید و بعد از تعطیلات هنگام مواجهه با حجم کار مایوس و زود خسته نشوید.البته ناگفته نماند می‌توانید پس از انجام وظیفه‌تان و پیش از شروع به رفتن به کاری دیگر، اندکی تنفس به خود داده و چند دقیقه‌ای کاری را که دوست دارید انجام دهید.

منبع : وب سایت سلامانه

قسمت دوم را از اینجا بخوانید 

چگونه بر افسردگی بعد از نوروز غلبه کنیم؟


ارسال به دوستان از طریق

530 | 1395/01/15 |

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت (از سراسر کشور بدون گرفتن پیش شماره) با شماره تلفن 9099071353 تماس بگیرید
جدیدترین های امروز
ساختمان پزشکان